Helgens träningsconvent med aerobicweekends

I lördags var det träning i Uppsala som gällde. www.aerobicweekends.com bjöd in till träning mot en skälig avgift.

Klockan 9:30-10:00 var det anmälan på Stallet i Uppsala. 10:00 samlades vi i aerobicsalen och det lottades ut priser till de omkring 50 deltagarna. Men jag hade inte turen med mig… 10:15 dog allt igång, mitt första pass var funktionell träning. Det är en ny populär träningsform som är på språng in i sveriges träningskultur. Väldigt bra instruktörer, bra uppbyggt pass, och underbart roligt. Andra passet var Gympa for fun med Henrik Bramsved, det var det roligaste Gympapasset jag någonsin varit på. Rörelserna var väl anpassade till musiken och det var helt enkelt jätteskoj! Sen avr det lunch som man fick köpa på stället, god pasta sallad. Helt klart ett plus i kanten! Efter lunch var det dags för Styrka i grupp. Sekvensträning i grupp kan man kalla det, tyngre vikter och fokus på styrka. Också ett bra pass, men lite annorlunda mot vad man är van vid. Därefter funktionell core, ett pass med folus på bålstabilitet. Intressant att det absolut inte var några situps eller liknande övningar med i passet alls utan allt med fokus på en pinne och teknik. Vi det här laget var min kropp ganska slutkörd efter all styra under dagen så det blev lugnt för min det, svårt att hitta rätt känsla för passet. Sist men inte minst, funktionell flex. Ett pass som liknar core, yoga och pilates. Mycket övningar med balans och stretch. Jag medverkade på passet genom att titta på. Väldigt intressant, och efter en helg dag med fokus på styrka och en typ av styrka som jag dessutom inte brukar träna i vanliga fall kändes det ganska bra att avrunda efter halva det passet.

Dags för en väl förtjänt dusch och börja bege mig hemåt tillbaka till Tores bror, där väntade lite slappande i soffan, en härlig middag och en trevlig fest i studentområdet i Uppsala. Kvällen och dagen avrundades med en promenad tillbaka till centrum längs Fyrisån i det underbara vårvädret. Den natten sov jag djupt… alldeles utmattad av dagen träningsupplevelse…

  • Trackback are closed
  • Kommentarer (0)

Kommentera

