Veckans laddning med järn

Vaknade i morse, kvart i sex ringde klockan. Kände mig utvilad, det är bra. Jag har kännt mig ganska trött under veckan, men nu har jag laddat upp med lever och broccoli för att få i mig den mängd järn min kropp verkligen behöver.
TIPS: Om du känner dig trött, ladda upp med lite extra järn i form av brustablett eller gröna grönsaker eller kanske lite järnrik lever. Det ger ganska snabb effekt och funkar väldigt bra för mig.

Rekommenderat dagligt intag av järn för vuxna:

  • Män: 10 mg
  • Kvinnor: 10 mg (vid mensturation 18 mg)
  • Gravida: 18 mg
  • Ammande: 18 mg

Behovet varierar med bl.a. ålder och kön. (Om du vill lära med om järn: http://www.vitaminsidan.se/mineraler/jarn)
Våren är här

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

