Nautilus gym, Hagabadet i Örebro – första besöket

Träningsanläggning: Nautilus gym, Hagabadet i Örebro
Helhetsbetyg (max 10 *:or): * * * * *
Helhetsintryck: Ett ställe dit jag gärna går igen!
Pris: Bra pris, Gratis (eftersom jag har träningskort på Nautilus)
Lokal: Rätt okej, ganska nytt i gymmet och fräscht.
Omklädningsrum: Ganska ofräscha. Det är trots allt ett bad som har funnits sen 1984 om jag inte minns fel.
Bemötande: Skapligt bra, trevliga i telefonen då jag bokade passet. Ganska svårt att få plats eftersom passet var populärt.
BodyPump: Hon frågade om det var några nya och beskrev teknik på BodyPump:en (då hon ännu inte visste att jag var spinninginstruktör). Bra ventilation i BodyPump-salen och det var väldigt gott om plats. Redskapen var bra, det var lika redskap som brukar användas i liknande sammanhang.
Spinning: Spinningen gjorde hon bra. Det var trots allt första gången hon instruerade… Ganska trång sal, men cyklarna var bra. Ventilationen var mindre bra i Spinningsalen. Skruvarna lossade och var svåra att skruva fast ordentligt. 20 stycken cyklar, rätt okej.
Instruktör: BodyPump-instruktör som aldrig instruerat spinning tidigare. Jag gillade henne! Var relativt bra på att peppa. Hon var vikarie för dagen vad det verkade.
Övriga deltagare: Ganska tråkigt bemötande då man frågade saker. De var duktiga att peppa varandra på spinningen. Det är alltid ett gott tecken på att instruktören är framåt.

Nu är det ett tag sen jag var på Nautilus i Örebro, men passet var bra i alla fall,,, BodyPump/Spinning efter varandra. Ett bra koncept!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

