Nautilus gym, Hagabadet i Örebro – andra besöket

Träningsanläggning: Nautilus gym, Hagabadet i Örebro
Helhetsbetyg (max 10 *:or): * * * * *
Helhetsintryck: Ett ställe dit jag gärna går igen!
Pris: Bra pris, Gratis (eftersom jag har träningskort på Nautilus)
Lokal: Rätt okej, ganska nytt i gymmet och fräscht.
Omklädningsrum: Ganska ofräscha. Det är trots allt ett bad som har funnits sen 1984 om jag inte minns fel. Har båda gångerna bytt om i badets omklädningsrum, det gör att det är stimmigt med barnskrik och mycket rörelse.
Bemötande: Skapligt bra, trevliga i telefonen då jag bokade passet. Fanns många platser kvar, eftersom det är lågsäsong.
Spinning: Spinningen gjorde hon bra. Hon var van och pratade med härlig dialekt, tror att gotländska är instruktörsdialekten nummer ett. Passet var ett slags intervallpass med fyra intervaller. Mellan dessa intervaller var det ”vila”. Jag gillar inte typen av pass men hon var bra och jag förstår poängen med passet. Cykelsalen är ganska trång och kall, men cyklarna var bra. Skruvarna lossade och var svåra att skruva fast ordentligt. 20 stycken cyklar, rätt okej.
Instruktör: Hon var trevligt, men fokuserade mest på passet.
Övriga deltagare: En av deltagarna var duktig att peppa varandra och framförallt sig själv. Men alla andra inklusive mig själv var ganska fokuserade och sammanbitna.

Träning har många fördelar gentemot vår inre hälsa med förstärkt immunförsvar, bättre aptitreglering och minskad risk för en mängd sjukdomar. Men träning har även påverkan på vår psykiska hälsa som får oss att må bra och känna livsglädje. En studie har visat att personer som är mindre fysisk aktiva har större risk för att råka ut för depressioner i jämförelse med individer som tränar regelbundet.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

