Nautilus gym, Norrköping

Träningsanläggning: Nautilus gym, Norrköping
Helhetsbetyg (max 10 *:or): * * * * * * *
Helhetsintryck: Bra, lätt att hitta, trevlig personal. Ser ut som en Nautilusgym gör i största allmänhet. Går gärna hit igen, men kommer då att vara där i god tid så jag kan välja och vraka cykel.
Pris: Rätt okej pris, tränade på mitt vanliga träningskort, väldigt praktiskt!
Lokal: Fräscht och ganska nytt.
Omklädningsrum: Fräscht och snyggt. Det såg ut som ett Nautilusgym i största allmänhet.
Bemötande: Instruktören var intresserad av att hjälpa. Hon var mån om sina deltagare.
Spinning: Cyklarna var slitna. Klassen var rolig och jobbig 🙂
BodyPump: Har även varit på BodyPump vid ett annat tillfälle, det var då tillfälle att licensiera en ny LesMills-instruktör och det gjordes genom att filma hennes prestation. Alla är nybörjare från början, det märkte även jag.
Instruktör: Spinninginstruktören var bra men jag tyckte att det var lite väl mycket vila. Annars var passet väl uppbyggt. BodyPump-instruktören var inte så bra, men som sagt, alla är nybörjare till att börja med.silhuette Har varit på Spinning fler gånger, där bekräftades det dåliga skicket på cyklarna, jag fick byta cykel två gånger innan jag kunde hitta en med SPD-clips och som funkade… Inte ett bra betyg för en så stor kedja som Nautilus.
Övriga deltagare: Tysta och tillbaka… koncentrerade på sin träning, men svarade på tilltal från instruktören… lite motvilligt.

Jag rekomenderar morgonpromenader för den som vill bränna fett. Frågan är bara hur effektiva promenader före frukost egentligen är? Man har genom en C-uppsats konstaterat att man förbränner mer fett på fastande mage (före frukost) än efter frukost. (För mer info: http://www.halso.info/morgonpromenader.html)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

