Medley, Sporthallen i Linköping – första besöket

Träningsanläggning: Medley, Sporthallen i Linköping
Helhetsbetyg (max 10 *:or): * * * * * * *
Helhetsintryck: Ett ställe dit jag gärna går igen!
Pris: Bra pris, Gratis provträning från vårruset
Lokal: Rätt okej, ganska ok i gymmet som är det centrala på träningsanläggningen, lokalens hjärta, Spinningsalen är lite annorlunda, en stor pelarsal som är avskärmad och Aerobicsalen är aningen liten med ganska trevlig. Jag gillar gym i källarlokaler där det inte finns några fönster att titta ut genom men samtidigt är det läskigt om det skulle hända något.
Omklädningsrum: Ganska ok, fräsch dusch men inte så många duschar. Ganska litet omklädningsrum men ytan är väl använd. Skåpen i omklädningsrumen är klassiska skolskåp anpassade för hänglås. Gott om plats att ställa väskan på.
Bemötande: Skapligt bra, trevliga i telefonen då jag bokade passet. Tjejen i receptionen var ganska förvirrad, men jag fick den service jag ville ha till slut.
BodyPump: Hon frågade om det var några nya och beskrev teknik på BodyPump. Bra ventilation i BodyPump-salen och det var väldigt gott om plats. Redskapen var bra, det var inte helt lika redskap som brukar användas i liknande sammanhang, de hade annorlunda vikt, något lättare än vanligt.
Instruktör: BodyPump-instruktör var bra, hon var tydlig, det var lätt att hänga med då jag kände till passet.
Övriga deltagare: Koncentrerade på sin egna träning. FOKUS!

Medley

Konceptet LesMills är kanon, jag gillar det skarpt, mer info: http://www.lesmills.com/

Livsmedelsverket skriver: Maten har stor betydelse för vår hälsa och prestationsförmåga, både på kort och lång sikt. Ohälsosamma matvanor och ett stillasittande liv bidrar till att vi blir sjuka och dör för tidigt, i Sverige liksom i övriga världen.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

