Friskis och Svettis, Katrineholm

Träningsanläggning: Friskis och Svettis, Katrineholm
Helhetsbetyg (max 10 *:or): * * * *
Helhetsintryck: Ett ställe där jag inte skulle vilja köpa ett träningskort på. men träna någon gång ibland funkar.
Pris: Rätt okej pris, men kanske inte värt pengarna.
Lokal: Relativt ok. Rätt okej, inte jättemodern men ändå acceptabel. Låg väldigt centralt, det är bra för den som inte är från stan, lätt att hitta då.
Omklädningsrum: Helt ok. Vad jag minns fanns det inga låsbara skåp utan det var ett vanligt omklädningsrum som vilken sporthall som helst. Värdesaker fanns det hyllor i närheten av träningssalarna om man inte ville lämna sakerna obevakade i omklädningsrummet.
Bemötande: Receptionisten var trevlig. Frågade om jag pratat med någon innan, det hade jag ju inte så om jag hade gjort det hade man kanske fått nått extra bra priserbjudande på en prova-på-träning… vad vet jag?
Skiv/Spinn: Passet var bra. Noggrannt uppbyggt men inte alls speciellt utvecklande spinning. Träning/Spinning för mig ska vara en utmaning och det var tyvärr inte detta pass på denna anläggning. Gruppträningssalen var rymlig. Cykelsalen hade omkring 20 cyklar. Salen var konstigt använd. Inte uppbyggt optimalt för träning och ej för spinning.
Instruktör: Kvinnlig instruktör, noggrann och tydlig. Hon hade en del bra låtar som jag tagit med mig på mina egna pass 🙂
Övriga deltagare: Fokuserade på sin egna träning. Inte så mycket liv och röreöse.

    • marie Axelsson
    • 12 september, 2008

    Hej sussi, upptäckte din blogg i dag…080912
    va roligt att du var hos oss och spann i Katrineholm. Vad jag förstår av din bloggbeskrivning så är syftet med att kolla runt på olika anläggningar ffa att få inspiration till dina egna pass men jag undrar om du skulle kunna tänka dig att dela med dig av dina erfarenheter/kunskaper också?

    Som ledare är jag alltid intresserad av att utveckla mig och föreningens verksamhet. Därför skulle det vara så tacksamt om du kunde berätta hur du ser på ”utvecklande spinning” vad kan förbättras för att motionärerna ska uppleva spinning utvecklande, ge gärna några tips.

    Jag blir också nyfiken på hur du tänker att vår spinnsal kan utnyttjas mer effektivt, man blir hemmablind och när de ekonomika resurserna är begränsade så gäller det att göra det bästa av vad man har att tillgå men jag blir jätteglad om du har någon idé om hur vi kan göra så att det blir bättre, vi vet att den inte är optimal…

    Ett litet tillägg av din inspektion: Det finns låsbara förvaringsskåp för värdesaker (ej klädskåp, tyvärr) på väg till omklädningsrummen och dom står under uppsikt av receptionspersonalen!

    Hoppas låtarna funkar bra på ditt pass, vi jagar ju ständigt efter bra inspirerande musik till våra pass 🙂 Träna på och ha det bra!
    MVH/Marie (ledare F&S Katrineholm)

    • traningsvark
    • 14 september, 2008

    Tack för kommentaren. Kul att du ställer frågor. Om du läser vidare i min blogg kommer svaren besvaras i form av inlägg. Det blir för mig två flugor i en smäll.

    Vad det gäller just eran spinnsal,,, så vad kan man förbättra. Spontant vad jag minns har man speglarna i ryggen. För mig är det mer praktiskt att ha de framför mig så att jag kan se mig själv när jag gör rätt och fel. Det är nämligen svårt att känna vad som är rätt teknik. Visserligen är tekniken ganska viktig för mig som tränare, men det är framförallt för att jag sen ska göra rätt inför andra. Och då har man kanske inte möjlighet att se sig själv i spegeln.

    Låtarna funkade väldigt bra, men det är nu ganska länge sen så jag har hunnit ändra musik och stil på musik sedan dess 🙂

    Hoppas du kommer att fortsätta läsa min blogg, du är i alla fall välkommen att göra det om du så önskar.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

