Skonsam träning för knäna

Det är viktigt att du är rädd om dina knän. Oerhört många får skador på knän, främst i samband med sporter som fotboll och innebandy. Skador på knäna är aldrig kul ofta blir man inte helt återställd om ledband och korsband har blivit drabbade.

När du utför övningar i gymmet som berör knäna speciellt mycket som knäböj och utfall se till att du försöker rikta knäna i samma riktning som tårna. Det kan kanske vara bra att ha knäna i en vinklad riktning vid övningar som benpress för att belasta knäna mindre.

Jag upplever spinning som en bra träningsform om man tidigare skadat sina knän i någon sport. Jag vet inte huruvida det stämmer, men så länge man inte får ont av träningen så är det bra. Det skadar inte att prova på spinning, gillar man det och inte får ont någonstans så är det en bra träningsform i stället för. Hela tiden finns möjligheten att öka intensiteten allt eftersom och beroende på egen förmåga. Fråga instruktören på ditt gym om du har frågor, de är där för att hjälpa!

Annonser
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: