Olika typer av spinningpass

Det finns olika typer av spinningpass. En ny ”fluga” är korta pass som är omkring 30 minuter långa utan stretch som är tänkta att vara bra att kombinera med andra efterföljande 30-minuters pass.

Sen är det på vissa ställen populärt med pass som är 45 minuter långa inklusive stretch.

Min favorit är pass som är 60 minuter långa inklusive stretch, på vissa ställen är passen 55 minuter så att man ska hinna ut ur salen innan nästa pass börjar 5 minuter senare. Ett bra komplement till 60-minuters passet är 75 minuter inklusive stretch.

Som grädden på moset kan det även förekomma 90 minuters pass. Då med inriktade på fettförbränning eller långloppsträning typ vätternrundan eller liknande.

Jag ser olika fördelar och nackdelar med de olika långa passen, det kommer jag skriva om under kommande inlägg.

Annonser
  1. 22 september, 2008

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: