45-minuterspass

Jag skrev här tidigare om längden på olika spinningpass. På vissa ställen är det populärt med pass som är 45 minuter långa inklusive stretch. Det tycker jag är lite i kortaste laget. Jag säger det igen, när man väl är på gymmet kan man lika gärna träna ett 60-minuterspass. Resvägen dit och hem är fortfarande lika lång.

När ett spinningpass är 45 minuter långt hinner man att träna effektivt i ungefär 35 minuter om man ska hinna varva ner och stretcha bra. Om man har ett 45-minuterspass kan man kombinera det bra med annan träning till exempel styrketräning eller styrka i grupp. Om man är ute efter fettförbränning kör man spinningen först och styrkan sen, är man ute efter muskler gör man aktiviteterna i omvänd ordning. Vissterligen är konditionsträningen ett sätt att förbränna fett hur man än gör det, så om man är ute efter stora muskler kan det vara bra att bara gymma.

Annonser
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: