Att må bra

Det här med att må bra är något som i vissa fall kan vara komplicerat. Det är många faktorer som spelar in – det har jag den senaste veckan konstaterat. Förutsättningarna måste vara de rätta för att MÅ BRA…

Viktiga faktorer för mig just nu:

  • Sömn – se till att få tillräckligt med sömn… det behöver du för att klara av alla dagar, varje vecka hela året.
  • Bra prestation – se till att vara tillräckligt förberedd för dina utmaningar så att du blir nöjd över din prestation. Om du är nöjd blir alla runt om kring dig också nöjd och det blir som en god cirkel, alla bli nöjda!
  • Tid till återhämtning – hjälp kroppen att återhämta sig mellan utmaningarna, det ger bättre resultat, både för dig själv och för andra. Återhämtning kan vara olika beroende på vem du är och vad du gillar. Jag ska unna mig lite massage idag! – Inte för att det är något jag brukar göra, men för att jag känner att jag är spännd och behöver lite hjälp på vägen att slappna av… I övrigt kan det vara sköna promenader, en stund i solen eller varför inte en avkopplande stund för dig själv. Var kreativ när du väljer återhämtningssätt.
    Se till att vara så pigg som möjligt när du motionerar, då orkar du träna bättre. Prova gärna att träna på morgonen, före jobbet, eller på lunchrasten.

Lycka till!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

