Träningsakademin, Ängelholm – första besöket

Träningsanläggning: Träningsakademin, Ängelholm
Helhetsbetyg (max 10 *: or): * * * * * *
Helhetsintryck: Ett ställe jag skulle kunna gå igen, men inte det hippaste gymmet jag varit på dock.
Pris: Anläggningen var med i klubbsverige så jag fick träna gratis med mitt respass.
Lokal: Rätt okej. En våning, ganska stor öppen gym-del. Trevlig sal för klassen.
Omklädningsrum: Ganska fräscht, men inte det modernaste.Väldigt litet omklädningsrum, svårt att tänka mig att alla får plats under högsäsong. Skåpen behövde man egna hänglås till.
Bemötande: Helt okej, jag hade svårt att hitta dit så jag ringde om en vägbeskrivning. De var trevliga och hjälpsamma.
BodyPump: Passet var bra! Hon var tydlig och hade koll på passet, det är det minsta man kan begära efter nästa 2 månaders med passet.
Instruktör: Hon vad bra, frågade om jag behövde hjälp för hon såg att jag var ny på stället, det är ett plus i kanten. Uppmärksamma instruktörer gillar vi. Inte så utmärkande bra på att peppa… men hon var bra ändå.
Övriga deltagare: Lugnt i salen, var och en gjorde sin sak.

  1. Jag har också tränat på Träningsakademin i Ängelholm vid ett antal tillfällen då jag var på resande fot nere i skåne. Nu håller jag till mer permanent uppe på västkusten där det finns liknande gym lokaler som just Träningsakademin i Ängelholm.
    Jag har nu kört styrketräning i 2 år, men när jag började visste jag ingenting om att sytkreträna, jag hittade den här siten som handlar om just styrketräning (http://www.styrketraening.com) där man hittar bra info om hur man kan genomföra det på ett bra och säkert sätt.

    • traningsvark
    • 8 augusti, 2009

    Tack för tipset. Vad tyckte du om anläggningen i Ängelholm då?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

