Sverigeklassikern

Jag har ganska länge funderat på att göra en sverigeklassiker, men har hela tiden konstaterat att vissa av grenarna kräver en ganska stor insats från min sida. Till exempel Lidingöloppet,,, 3 mil löpning. Eller varför inte 3 km simning, jag kan simma men inte speciellt bra och crawl kan vi ju bara glömma! 30 mil cykel är helt klart en utmaning, i somras köpte jag mig en okej cykel för att ta mig runt ett sådant lopp, inte snabbt, men för att ta mig runt. Jag har alltid tyckt att cykling är urtråkigt – konstigt nog, med tanke på att jag kör spinning 2-3 dagar i veckan så undrar många hur jag kan tycka cykling är tråkigt…!? Den för många största utmaningen, 9 mil längdskidor är jag egentligen inte orolig för… för jag kommer nog banne mig att tycka att alla milen är underbart roliga. Så mycket är en inställningsfråga helt klar… och jag ska genomföra sverigeklassikern!!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

