Dagens träningspass

Idag var det fredag jämn vecka. Då leder jag pass, Core och Cykel. Core-passet är 30 minuter och fokuserar på mage- och ryggträning. Denna koreografi som jag har just nu är ganska ny, har kört det passet 3-4 gånger. På sista tiden har det varit ganska sällan och därmed kommer det troligtvis resultera i härlig träningsvärk.

Cykelpasset är 45 minuter inklusive stretch. Ett ganska kort pass som jag själv anser för kort. När man ändå ska gå och träna kan man lika gärna träna ordentligt. På 35 minuter effektiv tid hinner man inte med att åstadkomma så mycket. Det blir oftast så högintensivt med många moment på kort tid, och det kan anses vara stressigt.

Fredagen till ära vill jag hissa och dissa.

Idag vill jag börja med att dissa, och då dissar jag deltagare som pratar under nedvarvningen och stretchen. Efter en träningsinsats tycker i alla fall jag att en stunds lugn och ro vore på sin plats, både för mig själv och för alla andra deltagare på passet. Så visa respekt efter ett träningspass! Sluta viska!

Idag vill jag hissa träning och känslan efter ett träningspass. Jag hade lite ny musik på cykelpasset och känner mig lite extra nöjd med det, väldigt peppande! Tänk vad lite nya övningar och ny musik kan göra med en träningsupplevelse. I alla fall så har det varit påsk och jag har dessutom varit sjuk ett par dagar… underbart skönt att komma igång igen! Sverigeklassikern… here I come!

Bilden är ett snitsigt påfund och visar intensitetskurvan på träningspasset jag genomförde idag på cykel. Suunto’s pulssystem är väldigt smart på det sättet. Träningseffekten var ”5 – För mycket” enligt deras automatiska beskrivning av passet.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

