Suuntos pulsträningssystem

Idag var andra träningsdagen efter påsk och sjukdom. Det blev ett 45 minuters spinningpass, var vikarie för Matilda som var sjuk. Jag ledde samma pass som igår och det gick bra idag med. Anläggningen erbjuder kunderna att följa sin puls under de flesta spinningpassen som är under veckan. Det är ganska populärt. Möjligheten att få sin träningsinsats mailad finns, men då måste man ha köpt ett eget pulsband med eventuell klocka. Har för mig att det kostade ungefär 1400 kronor. Det är inte gratis, men det är kul att få träningen på pränt.

Man måste spela in pulskurvan för att kunna gå tillbaka och se kurvan och idag glömde jag trycka på play, blev påmind efter uppvärmningen… så den saknas…

Färgerna talar om vilken intensitet som man ligger på vid tillfället. Det finns fem zoner. Gul beskriver 0-60% av maxpuls. Grön är 60-70% av maxpuls. Blå 70-80, orange 80-90 och röd 90-100%. Välkomna och prova det i verkligheten!

Snart borde jag försöka mig på en löptur om jag ska klara ett Lidingölopp… men innan jag tar Sverigeklassikern kommer Tjejklassikern att fullföljas – med start i höst… Man måste börja någon stans för att nå det stora målet.

Jag fortsätter med att hissa och dissa… jag vill idag dissa mulet väder och nordanvindar… i april. Ge mig sol nu!

Jag vill hissa möjligheten att kunna följa träningsintensiteten på bild. Många uppfattar det som mycket roligt. Har till och med fått personer som avskyr spinning att börja gilla det…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

