Årets första joggingtur

Idag tog jag mig i kragen och tog fram löparskorna och begav mig ut och lufsade ungefär 1 km på plant relativt mjukt underlag. Har luskat lite och det verkar som att man ska börja med korta distanser för att successivt öka… Så det gjorde jag. och för skojs skull mätte jag sträckan på http://www.iform.se.

Jag sprang sträckan på 6 minuter och 45 sekunder tror jag… och gick tillbaka samma vända. Totalt tog rundan 17 minuter. Därefter hoppade jag in på Body Pump-passet kl 17:00 på hälso. Kan konstatera att jag är ett steg närmre Lidingöloppets tjejdistans.

Och här kan jag även mäta mitt konditionsvärde… 34, visserligen kunde jag nog springa lite snabbare, men vill inte skada mig det första jag gör så bäst att börja lugnt. Konditionsvärdet betyder under medel 😦 Men det kan bara bli bättre!!!

Idag vill jag dissa otydliga instruktörer… det blir lätt att man går som på vana och allt efter terminen går blir man slarvigare och slarvigare då man beskriver passet och övningarna. Det är viktigt att oavsett deltagare, nybörjare som vana vara tydlig med att förklara övningarna.

Jag vill hissa hela naturupplevelsen vid träningsrundan utomhus. Solen står högt och man känner hur den värmer kinderna. Även att rundan blev kort så forsar endorfinerna genom kroppen av den härliga omgivningen.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

