Säsongens andra joggingtur

Jag reducerade tiden på sträckan 1 km med EN minut!!!!! Fascinerande! Samma sträcka som igår, men en minut snabbare, så enkelt trodde jag inte att det var… åt mat innan passet, kanske lite för tätt inpå (hade hållkänning) och dessutom plockade jag fram min mp3-spelare och lyssnade på Cascadas – Evaluate the dancefloor. Väldigt bra musik för löpning! Det måste jag lägga på minnet när jag ska ta mig runt 1 mil tillslut.

Viktigt att inte gå ut för hårt. Så nu blir det ett par dagar vila för löparmusklerna. Känns framförallt i vader och höfter efter gårdagen. Så det är viktigt att stretcha noga.

Dagens diss… folk som promenerar på höger sida på kombinerade gång och cykelvägar… det är i vägen!!

Dagens hiss: Bra musik på ett spinningpass… Yes!

  1. Det är dock tillåtet att gå på höger sida om man vill när det är gång- och cykelväg.

    Du brukar inte jogga förresten va? Du brukar väl mest köra spinning?

      • traningsvark
      • 14 april, 2010

      Det skulle underlätta om alla gick på vänster sida,,, för cyklister och vid ”omkörning”…

      Precis, jag brukar inte jogga… jag försöker just nu att bygga muskler för det. Och till hösten ska utmaningen klaras av!! Blir ett par lopp innan de också… hoppas jag.

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar