Hur mycket planering ska man lägga

Denna vecka har varit full av planering av olika träningspass. Jag lovade mina deltagare för 2-3 veckor sen att jag skulle göra ett nytt WorkIt-pass, med lite bra varierande musik. Jag hade ett nytt spinningpass i söndags och var tvungen att planera det innan för att ha något som varade i 60 minuter. Mina vanliga pass är 45 minuter. Inför lördagens Tema-pass behövdes det också musik, och allt detta kräver lite övning också. Så det är inte bara att ta fram musik, mixa och skriva manus, utan det ska provköras också. I söndags var jag därför på gymmet i 2 timmar extra mot vad jag brukar och spinnade. I tisdags var jag där en timme extra och pumpade och i går en och en halv timme extra för att öva spinning igen… och behöver innan onsdag tillbringa lite extra tid på gymmet igen eftersom passet inte är helt klart. Så har någon nått bra förslag på musik till uppvärmning med skivstång, välkomna…

Gårdagens spinningpass var kul. Förväntade mig ett tiotal deltagare, men det blev ungefär dubbelt så många. Tack vädret =)

Jag får därför denna vecka lägga löparskorna på hyllan. KANSKE kan ta mig ut i helgen,,, hoppas hoppas… för idag behöver jag en vilodag.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

