Pulsbaserad träning i annan dimension

Idag gjorde jag ett experiment på WorkIt-passet. Eftersom träningssalarna ligger bredvid varandra tog jag på mig mitt pulsband och slog på inspelningen på registrering av puls och gick in i andra salen och ledde WorkIt… Bilder här illustrerar resultatet.

Jag kan konstatera att ett WorkIt-pass inte är konditionsmässigt ansträngande utan ”bibehåller formen” är utlåtandet. Genom att jämföra en pulsgraf från ett spinningpass som är 45 minuter totalt, ungefär 35 minuter effektiv tid med ett 60 minuters WorkIt-pass så förbränns ungefär lika mycket energi på båda passen bara det att det ena är längre. Därmed har jag ”bevisat” för mig själv att för att förbränna energi bör man köra intensiv spinning. Visserligen är inte det något nytt, men fick det färgat på vitt idag 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

