Maxpulsen minskar med åldern

Inte för att jag blivit äldre men det verkar som om min biologiska klocka minskat min maxpuls med några slag eller åtminstone ett. Det är för det första svårt att komma upp i 70 % av maxpuls under uppvärmningen, sen är det ännu svårare att komma upp i 90 % av maxpuls… Men jag tänker kämpa på ett tag till med den maxpulsen jag inbillar mig att jag har. Envis som jag är!!

En dag som denna brukar jag ligga på ungefär 79 % i snitt, men jag låg på 75 %… men det kan förstås ha med att göra att jag sänkte min puls snabbare vid återhämtning (eller aktiv vila). På slutet var jag lätt nere på grön… och gul… och det betyder att min kondition är bra,,, och jag upplever att pulsen gick ner snabbare än vanligt och det betyder att konditionen till och med borde förbättrats,,,

Dagens dissa… inget löppass idag heller… 😦 Dagens hissa… promenad men släkten på Femöre… det är så fint där.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

