Föregående veckas pass vs denna veckas pass

Bilden överst är förra veckans cykel puls 45 minuter. Bilden nedanför är denna veckas pass. Skillnaden är att förra veckan ledde jag ett pass innan cykel-passet och denna vecka var det passet inställt troligtvis på grund av att det var fint väder och folk går hellre ut och tränar.

Min slutsats över detta är att jag tränar hårdare med ett pass före än endast ett 45 minuters cykel-pass. En väldigt konstig slutsats. Som ni ser i diagrammet nedanför pulskurvan har jag kört spinning tre gånger denna vecka redan. Det kan vara en bidragande orsak till det lite lägre ansträngsningsnivån.

Vad jag vill säga med detta… tänk på att variera din träning och jag vill därför dissa enformig träning.

Sen vill jag be er läsare, har ni något ni vill hissa idag?

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

