Njut dig runt…

Synd att säga att jag är på G, helgen har bestått av en massa mat och stillasittande och lite mer mat och absolut ingen träning alls. Men nu är ledigheten över och jag var ute i spåret igen. Det fick bli 2 * 2,5 km på Jogerö. Först gick jag dit,,, 45 min dit, 32 minuter löpning och 45 minuters promenad hem,,, totalt… 2 timmar 🙂 Hua!

Men de där riktiga löparna och elitidrottarna påstår att man ska njuta när man är ute och joggar, men jag vet inte det jag… för det första är det någon dj*la hästmänniska som inte plockar upp hästens skit efter sig när den rider på ett motionsspår. Fy fan var förbannad jag blir för det, så att man måste springa sick sack mellan bajshögarna. Sen är det sånna dära äckliga spanska mördarsniglar över allt här på östkusten,,, idag ser jag bara rött, plus att jag efter 2,5 km inte ville fullbölja utan stanna och gå hem igen, usch vad jobbigt det var idag! BLÄ! Finns det verkligen människor som tycker löpning är roligt?

Jag behöver pepp, nu är det 87 dagar kvar till Lidingö tjejlopp… jag är anmäld och ska starta i startgrupp 5 av 7. Nu jä*lar gäller det!

    • Fredrik
    • 30 juni, 2010

    Hästar på Jogersöslingan? Som om slingan inte redan är långt ifrån det fina skick det en gång var då den byggdes. *suck*
    Har egentligen inget bra råd att ge mer än möjligtvis öka distansen och minska takten till att löp/gå och låta det ta den tid det tar. Ljudbok kan ju vara ett alternativ?
    Alla som har varit på dina pass vet ju att du har kondisen, nu ska du bara få ner den styrkan i marken när du springer. Klart du ska klara det här!

    • traningsvark
    • 30 juni, 2010

    Nått annat att poängtera som är potitivt är att det finns elljus… men tyvärr är inte skidspåren på vintern nått att ha 😉 Och man hittar lätt på 2,5 km slingan. Man KAN omöjligt springa fel, vilket man enkelt kan i Ekensberg…

    Det där med att gå låter knäckande… psykiskt jobbigt att börja gå mitt i allt…. men min promenad till Jogersö och hem igen,,, blev cirka 15 km och jag gick ibland =) Var femte kilometer ungefär! Tack Fredrik 🙂 Det ska gå! I morrn blir det spinning!!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

