Arkiv för juli, 2010

67 dagar kvar!

Idag var en lagom varm dag, men tyvärr lite för mycket moln. Dagen började med en promenad i Karlslund och slutade med en löptur i Hurtigtorpet. Dagens träningspass innehöll en sväng runt milbanan. Men usch så jobbigt det är. De första 7 km var överkomliga, men sen börjar de branta branta backarna och de är inte roliga och de är inte ensamna utan det kommer 3 stycken med jämna mellanrum. Hua mig. Men det gick, jag tog mig igenom det och jag känner mig stolt. Vad är nästa utmaning… jo, tiden, för det går rejält långsamt!!

Annonser

70 dagar kvar…

…till Lidingö tjejlopp…

Kanske dags att lägga på ett kol? Nån som har några tips?

Värmeträning

Att träna då det är väldigt varmt ute, medför att det även är väldigt varmt inomhus och träningen blir oerhört mycket jobbigare. Det var precis det som hände igår. Jag kan tänka mig att det är väldigt många som dricker och äter alldeles för lite under dagen innan träning då det är varmt för att få ut det bästa av ett varmt träningspass.

En stark illoge för de som utsätter sig för det dessutom. Både core och spinning var det igår. Kul som alltid 🙂

Oavsett hur det kändes var det skönt efteråt. Och framförallt kunde jag njuta av en mjukglass i hamnen efter den starka insatsen 🙂

Anmäld till Oxelöloppet

Nu är jag anmäld till Oxelöloppet 10 km också! Spännande! Nu är det stora kliv som gäller! Go go go!

Sommaren är här…

Sommaren är här och det känns! Igår var jag ute och sprang. Det var varmt och kändes tungt. Första gången i år i Ekensberg i Nyköping. Jag måste erkänna att spåret var bättre än jag trodde på sommaren. 5 km banan var väl utmärkt. Jag sprang asfalt dit och sen hem också. Underlaget i skogen var grus – ganska mjut. Totalt blev det ungefär 9 km! Rekord… tror jag tidigare har hållit mig joggandes i 10 km, men det är… lääänge sen!

Jag provade mina nya löparskor, ordinarie pris 1399, kostade nu 600 kronor. Nån form av gel i sulan för att dämpa. De var bra, jag förväntade mig skavsår och fick skavsår =) Jogging i 65 minuter sliter på huden.

Väl hemma tog jag en promenad på 5 minuter för att varva ner sen stretchade jag noggrant. Lår, höfter, baksida ben, vader, insida ben och varje musken fick en minut. Jag förväntade mig tränignsvärk, och fick träningsvärk. Speciellt knän och höfter =) Fick till och med ont i vaden under löpturen…

Idag blir det vilodag från löpning. Ska träna förebyggande i stället!

74 dagar kvar…

Till Lidingö tjejlopp… nu jäklar!