Sommaren är här…

Sommaren är här och det känns! Igår var jag ute och sprang. Det var varmt och kändes tungt. Första gången i år i Ekensberg i Nyköping. Jag måste erkänna att spåret var bättre än jag trodde på sommaren. 5 km banan var väl utmärkt. Jag sprang asfalt dit och sen hem också. Underlaget i skogen var grus – ganska mjut. Totalt blev det ungefär 9 km! Rekord… tror jag tidigare har hållit mig joggandes i 10 km, men det är… lääänge sen!

Jag provade mina nya löparskor, ordinarie pris 1399, kostade nu 600 kronor. Nån form av gel i sulan för att dämpa. De var bra, jag förväntade mig skavsår och fick skavsår =) Jogging i 65 minuter sliter på huden.

Väl hemma tog jag en promenad på 5 minuter för att varva ner sen stretchade jag noggrant. Lår, höfter, baksida ben, vader, insida ben och varje musken fick en minut. Jag förväntade mig tränignsvärk, och fick träningsvärk. Speciellt knän och höfter =) Fick till och med ont i vaden under löpturen…

Idag blir det vilodag från löpning. Ska träna förebyggande i stället!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

