50 dagar kvar

I dag är det 50 dagar kvar till det är dags för mitt första delmål i att klara tjejklassikern. Det är ett tag sen jag rapporterat läget för hur det går med träningen. Just nu närmar jag mig ett lite delmål, Oxelöloppet den 20:e augusti. Ska försöka köra nått pass extra i två veckors tid för att sen vila mig i form några dagar innan loppet. Det är min strategi… så planen blir denna vecka 31 att köra löpning enligt följande:

Måndag: 10 km på Ekensberg, 2 varv på 5 km banan (gick bättre än väntat, 64 min och 16 sek)

Tisdag: Vila

Onsdag: 5 km på Jogersö, 2 varv på 2,5 km banan. (Det gick tungt som f*n)

Torsdag: Vila

Fredag: Vila

Lördag: 10 km igen…

Söndag: Vila

Och ungefär samma upplägg nästa vecka, vecka 32. Kanske ett intervallpass onsdag för att köra 5 km på torsdagen eller så… och sen vecka 33 vila måndag till torsdag… har någon nått tips eller förslag på förbättringar? Kanske ska köra lite intervall denna vecka med… men tyvärr gör det ont i min kropp, den är inte van att springa och är dessutom lite för tung, jag vill mer än vad kroppen tål. Fotleder främst tar stryk 😦

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

