Resumé från Oxelöloppet

För en gångs skull mådde jag bra innan ett lopp, kände att jag tränat ganska bra och kände mig väl förberedd. Rent utan taggad inför mitt livs första milslopp. Jag tog det lugnt från starten. Ingen idé att stressa med andra, utan jag körde mitt tempo. Första varvet gick ganska bra, andra hälften sprang jag med en livlig kille som peppade sin politikerkollega på sina 5 km. Sprang även efter en domare som delade ut gula och röda kort till tråkig publik 🙂 Ganska roande.

Första bilden visar varvningen på 5 km. Drack vatten en gång första varvet, vid varvningen och en gång vid andra varvet. Sista och andra varvet kändes det som om jag var nästan helt ensam. Sprang med en äldre man. Allt eftersom halkade han efter samtidigt som jag sprang i fatt och om en tjej 🙂 Ganska motiverande, jag kände mig stark och peppad. På slutet fick jag lite hjälp och blev peppad, då blev det lite roligare att springa sista kilometern.

Andra bilden visar upploppet, där hade jag för ett tag sen ökat tempot och kände att krafterna snart var slut och det gick långsammare… sista bilden visar målgången. En tapper insats, jag blev inte sist och jag slog personligt rekord. Det kändes alldeles utmärkt efteråt.

Efter loppet var det bara att tänka nytt, knappt en månad till Lidingö tjejlopp och dessutom en veckas semester mitt uppe i allt. Det jag inte visste då att jag dessutom skulle få ont i halsen… Nu får vi se var resten av denna vecka har att erbjuda i träningsväg…

  1. Bra jobbat!

      • traningsvark
      • 21 september, 2010

      Tack vännen!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

