Lidingö tjejlopp avklarat

Söndag morgon bar det av mot Stockholms Lidingö. Jag åkte bil till min bror och tog tunnelbanan från Telefonplan till Ropsten. Därifrån gick gratisbussar ut till Lidingövallen. Jag var på plats i god tid för att hinna reka omgivningen innan.

Vi skulle starta i startled 4 klockan 14:00. Vi värmde upp med en liten joggingtur och konstaterade att banan såg bra ut. Friskis och svettis hade uppvärmning innan starten, men det var alldeles för trångt för att tycka det var roligt. nu var det inte långt kvar till starten. Jag nollställde min pulsklocka och var snart på G.

Straxt efter starten så blev det i princip tvärstopp upp för en backe. Tyvärr var det många som promenerade och ockuperade därför vägen för de som ville jogga uppför den första backen. Det verkar som att många hade svårt att förstå att man skulle jogga på höger sida för att släppa förbi de som joggade snabbare… så det var helt klart också lite tråkigt. Men banan var jättekul. Uppför och nedför om vart annat. Lite lerigt, men inget som störde. Hade nog kunnat ta i lite mer, men efter ett par kilometer fick jag ont i vänster ben. Det gick visserligen över rätt snart. Efter abborrbacken fick jag kramp i en tå, också lite störande, men envist försvann det med. jag tror att i Abborrbacken så nådde jag min maxpuls… 208 stod max på när jag kollade efter loppet. Snittet under loppet vet jag inte vad jag hade, men varje gång jag kollade klockan låg över 185 i puls, så i snitt tror jag att min puls låg på 190, och det är ganska högt… galet… kommer jag någonsin kunna springa snabbare undrar jag…

Min sluttid var inte det bästa jag sprungit på, men man måste ta hänsyn till alla människor som är i vägen också. 1 timme, 8 minuter och 37 sekunder. Kan bara förbättras!! Nu är det dags att börja träna intervaller!! Bilden visar upploppet, då hade jag precis fått upp farten 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

