Vardagsmotion

Har man lite längre till jobbet som jag kan man ta cykeln. Jag hade när jag bodde i Nyköping en cykeltur på mellan 50 och 60 minuter till jobbet. Ganska bra start på dagen om jag får säga vad jag tycker, men det optimala för mig är att har en lika lång promenad tid i stället, men nu kan jag inte välja att ha det tyvärr.

Att tänka på om man cyklar till jobbet är:

  • Ha med extra ombyte, i alla fall en tröja att byta med eftersom det blir varmt att cykla.
  • Cykelkorg är bra att ha så man slipper ha ryggsäcken på sig, eftersom den ger extra värme mot ryggen.
  • En bra cykel som rullar lätt med växlar så man tar sig upp för backar på ett smidigt sätt.
  • En dusch kan vara bra att ha tillgänglig när man kommer fram men det är inte det som är vardagsmotion för mig. Vardagsmotion för mig är då man kan transporteras samtidigt som man rör sig utan att man gör en massa extra moment, som att ta en dusch på jobbet, vilket tar extra tid.
  • Bra att ha regnkläder med sig om det skulle bli regn när det är dags att åka hem

Detta är de fem punkter jag kommer på spontant efter min första cykeltur till jobbet i Oxelösund. Hem kan man alltid utmana och cykla lite snabbare, om man vill. När våren kommer ska jag se om jag inte kan cykla till jobbet här med, lite närmre, men dock lite farligare också, ingen avsedd cykelbana… 😦

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

