10 sätt att förstöra spinning

Idag var jag på ett ”pyramidspinningpass”. Syftet med passet var intervallträning… Uppvärmning 15 minuter med tre enminutsintervaller. Sen följer intervaller i olika längd, 2 minuter, 3 minuter, 4 minuter, 5 minuter och slutligen 6 minuter. Mellan varje intervall vad det 1 minuts vila, med BETONING på VILA. Efter dessa intervaller var det 2 minuters vila och sen en 6-minutersintervall igen, 5, 4, 3 och till sist 2 minuter. När det var vila slutade folk att trampa,,, ja, man skulle väl kunna kalla det cyklistträning, men jag måste i alla fall säga att passet innehöll väldigt många sätt att få folk att hata spinning.

#1 Musiken helt oanpassad till intervallerna

#2 Mitt i en tuff intervall slutar musiken helt och nästa låt börjar

#3 & #4 Alldeles för dåligt ljud, låg diskant och hög bas

#5 Några spinningcyklar avvek från andra och VÄSNADES väldigt mycket, de överröstade musiken så att säga

#6 Inget headset och instruktören skrev BRA JOBBAT i början av intervallen… hade kanske med tjänat sitt syfte när intervallen snart var avslutad

#7 VILAN var som på vanlig cykel, utan att trampa, men är det för en gångs skull en bra låt vill man ju inte bara sluta trampa?!

#8 Passet skulle enligt schemat vara 90 minuter. Det slutade efter 65 minuter… kunden får inte direkt vad den förväntar sig…

#9 Ja, vad mer kan jag klaga på, dålig ventilation

#10 Cykelsalen var en genomfartsled till ”receptionen” på träningsstället, hur kul är det att ha folk som går förbi och kommer in och stör i salen. Jag är så att säga helt avtänd!

Vågar jag orda om vilket träningsställe det är?

  1. Låter som en riktigt nitlott du åkte på! Hoppas det inte är här du tecknat gymavtal!?

      • traningsvark
      • 8 mars, 2011

      Haha, nej, inte här jag tecknade kort på som tur är, men jag vill ha nån stans att leda pass,,, jag får ju abstinens!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

