Andra ”långa” cykelturen

Nu är det endast några dagar kvar till Tjejvättern.

Satte på SPD pedaler på cykeln och en hållare till vattenflaskan idag. Och i stället för att gå till gymmet… Så fick jag av någon anledning för mig efter en lång helg med vila att cykla lite. Så glad i hågen tog jag mig ut och började cykla mot Hällefors.

I Gelleråsen bestämde jag mig att åka mot Storfors… och väl i Värmlands län bestämde jag mig att åka ända till Storfors och hemåt kändes det som om jag aldrig skulle ta mig hem… MOTVIND! Det kunde jag väl ha räknat ut? Det gick väldigt smärtfritt i ca 30 km/h till Storfors… men hem tog det nästan 1,5 timme… Totalt en cykeltur på 2,5 timme blev det!

Så najs i alla fall, när jag väl tog mig upp till tredje våningen, men mina gummiben…

Första lite längre cykelturen gjorde jag den 28:e maj, då cyklade jag Möckeln runt med jobbet. 38 km, med ett stopp i Degerfors för kanelbulle och saft 🙂 Jag fick en jättefin överdrags dress! Sverigedressen eller vad det kan kallas från UMBRO 🙂 Bara för att jag deltog. Det var helt klart värt besväret!

Litte bilder på mig i dressen!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

