Söndagsträning – till vilken nytta?

Några måndagar har jag varit urtrött efter jobbet. i måndags konstaterade jag det och började fundera på vad det kunde bero på. I måndags kom jag på en tänkbar lösning. Förmodligen beror det på att jag inte hunnit träna på söndagar under en längre tid, mycket på grund av att vi haft fullt upp på helgerna… och visst… sambon tar mycket mer tid nu än när vi var särbos… 🙂

Men i alla fall så gick jag och tränade i söndags kväll, och som ett brev på posten hade jag mycket mer energi på måndagen, jag kände mig riktigt stark på träningen också!! Och jag var laddad för att gå och träna. Vanligtvis är jag så omotiverad till att ens göra middag på måndagen efter jobbet så detta var en helomvändning! Dessutom är den bra för min omgivning också som slipper umgås med en grinig Sussi.

Jag ska låta några fler måndagar gå och utvärdera lite till… men jag konstaterar för nu i alla fall att; söndagsträning är en bra start på veckan… 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

