Nästa gång ska jag inte…

Jag har dragit några lärdomar av att åka Öppet spår. Kanske kan det hjälpa något där ute att inte göra samma misstag som jag… nämligen:

  • Förbered smart med vätska så att du slipper gå på toa under loppet (det lyckades inte jag med, för lördag och söndag drack jag för lite, och det innebar både kramp på vägen och toabesök som tar extra tid)
  • Våga stanna och valla om om du inte är helt nöjd. Vädret förändras ju faktiskt under resans gång, och min valla var inte anpassad till snöfall, det kanske ingens valla var, men för mig kunde det ha gått lite snabbare i nedförsbackarna
  • Ha vätska med i midjevätskan, det skulle nog känts bättre vid ett par tillfällen med kramp
  • Välj de bästa skidorna, uppenbarligen var de två identiska skidparen jag har tillgång till inte identiska… Jag valde nog det sämre paret…
  • Lyssna inte på folk som pratar om negativa tankar under loppets gång, det får en på helt fel tankar
  • Träna ett längre pass typ 9 mil innan, så att du ser till att höger arm hänger med hela vägen in i mål 😉
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

