Uppladdning inför Lidingöloppet 2013

Jag klurar lite om jag ska blogga om min uppladdning inför Lidingöloppet nästa år, för det behöver nog börja nu… med tanke på att mitt mål är att jag ska ta mig igenom det utan att tycka det är allt för smärtsamt. Min vän Fredrik ställer tydligen upp på att vara min personlige tränare, om han får fria tyglar vad det nu innebär.

Hans meritlista vad gäller löpning är skapligt imponerande. Han gick i mål på Stockholm Marathon förra året samtidigt som förste kvinna, han sprang Göteborgsvarvet i år på en imponerande tid,,, så alla tips från honom är grymt värdefulla.

Åter till mig, jag kom igång och sprang några gånger i våras, men det stöp i och med att allt fokus som hamnade på Body Balance. Startade ett träningsprogram på funbeat, men nja, inget som riktigt fick mig taggad…

Men 1a juni är första dagen på mitt nya liv. Nu ska vi enligt min PT försöka hinna med 3 löppass per vecka. 2 korta pass och ett lite längre. Ett pass avklarat 🙂 Nu ska vi bara få in det andra!!

Det här är en stor utmaning för en som tränar så mycket annat, och gärna vill vara hemma och umgås med sambon på kvällarna också… 🙂 Men just nu känns det som att det kommer gå bra!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

