Pass nummer 2 = Vårruset 2012 i Örebro

Och så lägligt det blev, vårruset 2012 var mitt andra träningspass under denna resa. Jag vet inte, i samråd med min PT så kom vi fram till att lite lätt jogging är alltid bra. och så blev det. Hade helt velat gå, för då slipper man bli svettig och kall. Men jag ställde in mig på en joggingtur och så träffade jag min kusin innan starten, och vi bestämde spontant att vi skulle jogga oss igenom loppet.

Det vi gjorde fel var att vi startade alldeles för långt bak, men med tanke på att vi pratade hela vägen så spelade det nog ingen roll, hade inte orkar prata om det gått så mycket snabbare.

Vi kom i mål efter ungefär 37 minuter från första start, och vi startade i tredje startled?! det innebar nog att vi startade 3 minuter efter täten, så jag tror det tog ungefär 34 minuter att ta sig runt de knappa 5 km som banan var. Ja loppet gick bra och min kropp mår fortfarande ganska bra. Hederlig träningsvärk i låren, inget märkvärdigt. Tror nästan jag är redo för en ordenlig träningsdag i morgon!

Vad säger ni, är ni på?

Picknick är gott efter att man väntat alldeles för länge på middag. Jobbet sponsrade 4 lag så vi hade förmånen att äta picknicken ute i gräset, i det fina vädret, faktiskt!, lite kallt var det dock när man blivit svettig och kall.

Nu har vi börjat planera blodomloppet.se på jobbet… 🙂 men denna gång 10 km =)

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

