Bodypump utbildning i Stockholm

Nu är det dags att utvecklas som instruktör vaknade jag en dag och tänkte. Gymmet behövde fler instruktörer inom bodypump och jag var inte sen att anmäla mig som intresserad.  Innan jag flyttade hit för 3,5 år sedan körde jag bodypump varje vecka som egen träning och ledde skivstångspass på ramdalen varje vecka. Men när jag hade svårt att hitta ett gym som ville ha mina tjänster här var jag glad när jag till slut fick börja leda spinning.

Utbildningen var på ett SATS gym på Tegnérgatan. Centralt och bra. Utbildaren heter Mikael. Vi var ett gäng som alla var där i liknande syfte. Att få börja leda bodypump på ett gym. Träning mest hela tiden. Fokus på att säga rätt saker. Passet skulle vi ju redan ha lärt in innan utbildningen så nu handlade det mer om teknik.

Under vägen fick var och en feedback på vad man behöver öva på. Fick lite tips i mitt knäböj hur jag förbättrar tekniken. När lördagen och söndagen var över fick jag ett godkänt resultat.

Fylld med inspiration tog jag mig åter hemåt. Redo att tillämpa mina nya kunskaper.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

