Höstens utmaning

I somras bestämde jag mig för att delta i en 15 veckors utbildning i löpning. Utbildning och utbildning. Träningsgrupp är det i alla fall och jag utvecklas varje vecka. Runacademy är arrangören och Örebro är staden. Vi håller till på Karlslunds Motionscentral i ur och skur och ömsom sol och snö.

Nu är det ett par veckor kvar på min personliga utmaning. Och ja, jag har fått bättre löpteknik och ja, jag har bättre hållning och orkar mer. Men tyvärr så är löpsäsongen snart slut så frågan är hur jag ska ”komma ihåg” detta till våren. Visserligen kan bättre ork bero på kontinuerlig löpträning i typ 120 dagar. Så egentligen är det kanske inte just denna kurs som är anledningen till orken. Men en bidragande anledning till den förmodligen förbättrade tekniken.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

