Att utmana lite extra

Under höstens utmaning så har jag försökt utmana lite extra. 2 gånger har jag varit med i den tuffa gruppen på runacademys löpskola. Deltagarna är indelade i 3 grupper. Lätt, tuff och medel där medel innebär att de orkar jogga en mil vilket jag tycker passar ganska bra på mig. I alla fall om jag själv gör en bedömning. I någon annans ögon kanske det är på något annat sätt.

2 gånger har jag valt att vara med i den tuffa gruppen. första passet senomflrde vi 100 meters intervaller. Varje cykel var 60 sekunder, så tog 100 meter 30 sekunder att genomföra fick man vila 30 sekunder. Jag var långsammast i tuffa gruppen vilket innebar att jag inte behövde trängas. Vid detta tillfälle fick jag många tips på hur jag skulle förbättra min teknik och det är inget jag ångrar. väldigt givande pass! 25 repetitioner. J*lar så jobbigt och utmanande! 

Andra gången så stod 3 olika backar på schemat. Även denna gång långsammast i tuffa gruppen. En 45 sekunders backe, en 30 sekunders och en 10 sekunders backe var upplägget. 45 var den jobbigaste för psyket. 3 repetitioner. Och fysiskt mest jobbiga är 30 sekundraren. 6 repetitioner. Den för mig mest lyftande var 10 sekundraren. Det var de sista 8 intervallerna och jag fick beröm för min hållning. Det var en grym känsla! 

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

